דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האייפון של בעלי מסכסך בינינו 

מאת    [ 27/11/2011 ]

מילים במאמר: 533   [ נצפה 2660 פעמים ]

הפולקלור היהודי רווי בבדיחות (לעיתים מרות...) על התערבות החותנת/החמות בחיי בני הזוג. אצל זוגות רבים התערבות זו יכולה חלילה להוביל אפילו לגירושין. ישנם הסוברים כי הפתרון נעוץ במגורים הרחק מההורים או בהמתנה ליום שבו המתערבת תעבור לעולם שכולו טוב. ייתכן שזה פתרון זמני אך הוא לא יחזיק מעמד מאחר שהבעיה אינה בהתערבות אלא בהעדר גבולות המונעים את ההתערבות.

כל זוג בתחילת דרכו צריך לבנות גבולות השומרים על הזוגיות מפני התערבות זרים ואף לבצר גבולות אלו. פריצה לזוגיות מחלישה אותה, מונעת צמיחת אהבה ואף מסכנת את הנישואין. המתערבים הידועים הם: הורים, ילדים וגם חברים. הקידמה, כך מתברר, יצרה  "מתערב" חדש – האייפון. 

בעלי דבוק לאייפון

מקרה שהיה. למשרדי הגיע זוג שומר מצוות וביקש ייעוץ כיצד לפתור סכסוך שעניינו סביב השימוש של הבעל באייפון. הם סיפרו כי לפני הנישואין הוסכם ביניהם שלא תכנס טלויזיה לביתם רק מחשב. אלא שעל האייפון איש מהם לא חשב. האישה סיפרה כי בעלה דבוק לאייפון יום ולילה, ישן עימו בלילה ואיך שהוא פותח את העיניים בבוקר הוא שולח יד לאייפון. בעלה טען כי היא מגזימה וכי מדובר בכלי המשמש אותו לעבודה וללימודים וכן.. הוא אכן מתעניין בחדשות. האישה הוסיפה כי בהתחלה היא נלחמה על כל "פירור" תשומת לב וגם ביקשה מבעלה להחליף למכשיר פשוט יותר אך ההצעה נדחתה. היא הביעה ייאוש והדגישה שעל פניו, לכאורה, הכל בסדר. אין מריבות ...למעשה, "הרמתי ידיים והתרחקתי כי אני לא יודעת איך להתמודד עם האייפון".

כמובן, האייפון הוא רק הסימפטום וכי הבעיה היא שהגבול הזוגי פרוץ. האייפון רק ניצל את הפירצה וחדר בעדה. בזוגיות "שעובדת טוב" יש לכל זוג מינון משלו – כמה זמן יוקדש לענייניו האישיים של כל אחד וכמה זמן יוקדש לטיפוח זוגיות. כאשר יש סכסוך בין בני הזוג סביב הזמן למרחב אישי לעומת הזמן המוקדש לטיפוח הזוגיות, יש לבדוק אם יש פריצה לזוגית, מהו המינון של בני הזוג והאם יש לערוך בו שינוי וכמובן לבצר ולחזק את הזוגיות.    

האייפון הוא חרב פיפיות

נשאלת השאלה כיצד זכה האייפון לכבוד המפוקפק של "פורץ זוגיות"? האייפון מהווה למעשה מעין חרב פיפיות - מושך ומפריד. מצד אחד לבעל האייפון יש תחושת "משק אוטרקי" – משק המבוסס על אספקה עצמית. הכל נמצא בו: ניהול חשבון הבנק, זמני תחבורה, ניווטים ב WAZE , מייל, הפגת שיעמום באמצעות משחקים כמו אנגריבירדס, עדכוני חדשות וטוקבקים, ו"הרחבת" מעגלי "חברות" "עולם המקביל" –בפייסבוק. האייפון גם יוצר אשלייה של קשרים ואינטראקציות ללא מאמץ באמצעות "טאצ" קליל, בשעה שקשר מהותי ובר קיימא כרוך בהשקעה אינסופית של כל כוחות האדם: שכל, רגש, עשייה, התגברות והתמודדות. לבעיות של האייפון יש להוסיף את סכנת ההתמכרות בשל הריגוש בפעולות מסוימות וכן את העובדה כי האייפון הוא "זולל זמן" שיכול היה להיות מוקדש לבניית זוגיות ויצירת קשר חברי.

כשהטאצ' כבר אינו מגיב...

אם הגבולות אינם יציבים, כמו במקרה של הזוג המדובר, האייפון יכול להפוך למעין "גדר אלקטרונית" המונעת התפתחות קשר רגשי וחברי בין בני הזוג. בני הזוג הסכימו כי הבעל ימשיך להשתמש באייפון אך באופן שיפחית את המתח וימנע את הפגיעה בקשר הזוגי. הם ניהלו דיון על "הסדר גבולות" הרצוי להם והחליטו על גבולות הגיזרה של האייפון. כמו כן תכננו זמן שיוקדש לזוגיות כדי לחזק אותה וגם סוכם כי ב"זמן זוגיות" לאייפון לא תהיה דריסת רגל.

אגב, זוג זה הגיע לייעוץ מאחר שהאישה דחפה לכך כי לנשים יש בדרך כלל מודעות גבוהה יותר לטמפרטורה הרגשית של הקשר. לצערנו, פעמים רבות בני הזוג מתעוררים רק כאשר ה"טאץ" אינו מגיב או שבן הזוג כבר "לא זמין".

רותי אברהם יועצת אישית וזוגית, מגשרת ומנחת קבוצות. * יעוץ לזוגות, לנשים, למתקשים במציאת בן זוג וליווי זוגות לפני נישואין.  נייד: 0528630065    href="mailto:ruthy@global-report.comruthy@global-report.com">">ruthy@global-report.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב